Saturday 29 May 2010

Don't die then!!!



Bismillahirrahmaanirrahiim...

Susah! sungguh, sangat, dan sememangnya susah...lebih susah dari physiology kukira...lebih susah dari AddMath...pening kerana susahnya menata seketul darah hadiah ALLAH dengan tarbiyyah..

PLEASE,LISTEN ..., YAA QALBI...
susah amat menjagamu wahai HATI ku...takut aku kiranya kerana seketul darah yang bernama HATI dalam tubuh, ini, hangus badan di jilat narr Illahi..risau..jika disebabkan HATI ini, ALLAH tak redha pada hambaNya ini...

Denganmu HATI, aku rasa pelbagai...kadang kala gembira...kadang sedih...kadang takut...kadang futur...namun, wujudnya engkau dalam diri mengajar banyak perkara....denganmu, aku kenal Pencipta kita...rasa nikmat iman ,nikmat Islam...syukur dengan rasa pelbagai ini, aku yakin...amat yakin... ALLAH masih lagi menghidupkan engkau...ya, masih..cuma sering kali saja terlelap kan??? Bangun ya...jasad ini amat memerlukan hati yang QAWIYY...dan perlunya itu , SEKARANG!

Dengar kan??..Moga hidup kurniaan Allah ini, tak tercemar dengan "mayat hidup"..kerana aku tahu engkau faham bahawa hidup ini gelanggang latihan untuk akhirat!..SO, BE STRONG!!.aku tahu..aku yakin... engkau belum mati...

Then, please!!!Don't die...WAKE UP!!!!

Susah aku menjaga kurniaan Tuhan yang satu ini....ini lontaran doaku buat engkau yang bernama HATI..ingat! ini bukan lontaran main-main..lontaran ini dengan penuh harapan moga Allah mudahkan hisab kita kelak!

YA RABB,
mudahkan hati ini mengingatiMU..mudahkan hati ini menabur HUBB kepada Mu..mudahkan hati ini terpukul dengan amaranMu..mudahkan hati ini kesal dengan setiap lalainya...mudahkan hati ini menguntum rasa syukur pada setiap kurniaMu...mudahkan hati ini takut kepadaMu...mudahkan hati ini dengan segala yang baik....


DIA berfirman: "Hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.."


Aku yakin, hanya Engkau yang memegangnya...maka, Engkau pimpinlah hati ini YA RABB...kearah redhaMU, kearah JANNAH Mu...

2 comments:

  1. yea berjaye2 komen yg ptama..!!hm hati akak..T_T doakan thabat mentaati muthabbital qulub..

    ReplyDelete
  2. ‘Aisha (radhiallaahu `anha): A man came to her and asked ‘When will I know that I am pious?’ She said, ‘When you realise that you are a sinner.’ He said, ‘And when will I know I am a sinner?’ She replied, ‘When you think you are pious.’ – Tanbeeh al-Ghafileen
    From fb k.wara hehe

    ReplyDelete