Tuesday 11 May 2010

Alhamdulillah wa astarghfighullah 'ala kulli haal wanni'mah..


semoga kelahiranmu menyubur dakwah


Bismillahirrahmaanirrahiim...

1)Alhamdulillah...kelahiran mujahid baru disambut dengan penuh kesyukuran....semoga perjalanan kehidupannya kan sentiasa menyusuri jalan dakwah ilallah, dengan di bajai tarbiyyah dari ibu bapa tercinta...semoga mewarisi kehebatan ibu bapanya di jalan dakwah...semoga sentiasa kehidupannya di selubungi rahmat Allah...semoga kelahiranmu merupakan rahmat dari Allah untuk penambah gerak kerja dakwah ini..Aminn Ya Rabb...Tahniah kepada ukhti Fatimah Zaharah Rosli dan Ust Salman Al-Farisi atas kelahiran mujahid ini...

2)Semalam, perkara yang penting dan sentiasa diingatkan, berulang kembali ,tetapi sebagai satu peristiwa yang agak menyesalkan saya....Demi Allah, saya kesal dengan diri ini...akibat kelalaian saya, saya menyusahkan ukhti saya....Rasulullah tak ajar kita supaya menyusahkan orang lain..bahkan Allah akan memudahkan urusan kita kiranya kita memudahkan urusan orang lain... MA dan Abah pun selalu pesan, buat kerja betul-betul, bersungguh-sungguh, jangan sampai kita menyusahkan orang lain...Ya Allah, moga Engkau tidak menyukarkan timbangan amalku kelak...kesian ukhti, terpaksa bersusah payah untuk assignment satu kumpulan... teguran yang diberikan oleh seorang lagi ukhti semalam amat bermakna..semoga Allah mengiranya sebagai pemberat mizanmu di akhirat...semoga Allah merahmatimu,..semoga Allah memudahkan urusanmu kerana memudahkan urusan kami di dunia ini... Ahabbakillah..

Semoga Allah memudahkan urusan semua umat Islam..Allahu ma'ana..

1 comment: