Tuesday 29 June 2010

He wants to show me something!

Bismillahirrahmaanirrahiim..

Alhamdulillah.
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..

Mari ucap kalimah diatas bersama-sama saya. Saya seru anda.Saya seru sahabat sekalian, mari kita bertahmid kepada-Nya.

Kalimah di atas mungkin senang kita lafazkan.Namun, liat hati kita memahami kandungan kalimah agung itu. Kalimah itu, pemberat mizan.

Sungguh, hati ini rasa sesak.Sesak , lebih-lebih lagi apabila musim peperiksaan ini.Saya takut hadaf menyimpang 360 darjah!

Alhamdulillah...
di kala terasa sesak itu, ada wajah-wajah tenang berada di sisi saya.Wajah mereka, peribadi mereka, dan setiap perbuatan mereka mengundang ketenangan di hati.Subhanallah, hebat kuasa Allah menyatukan hati saya dan hati-hati mereka.Moga ikatan hati itu terus utuh.Itu, mereka yang berada di depan mata saya ini.

Belum lagi saya hitung ketenangan hati yang Allah bagi ketika telinga saya menjamah nasihat dan ucapan mahabbbah dari mereka yang jauh di mata.Sungguh, linangan air mata ini, tanda betapa berharga nikmatMu itu.Ya Allah, janganlah Engkau tarik nikmat ini dari hamba.
Sungguh,aku syukur! Maka, aku lafazkan padaMu, ALHAMDULILLAH.

ANATOMY.
Alhamdulilah.
Sekali lagi Allah bagi saya nikmat.Nikmat menjawab peperiksaan.
Moga setiap titipan jawapan itu dengan panduan Allah.Ya Allah, bantu kami.
Moga kecemerlangan itu adalah yang terbaik buat kami.
Alhamdulillah, nikmat menjawab tanpa rompong.Yang hampir ditinggalkan kosong, Allah beri lagi idea untuk 'menghentam' jawapan yang tidak tahu tahap logiknya di mana.
Di situ,  Allah tunjuk lagi kuasaNya.Saya tak akan mampu pun untuk memegang pena melorek jawapan,walaupun penuh fikiran dengan idea untuk membalas tembakan soalan yang bertubi-tubi, andai Allah tidak mengkehendaki saya untuk menjawab soalan-soalan tersebut.

Kita berazam untuk cemerlang, dan kita menyediakan usaha ke arah itu, maka mari kita bertawakkal.
Mari bertawakkal bersungguh-sungguh.Jauhi buruk sangka kepada Allah.Moga kejayaan menanti kita di hujung!

6 comments:

  1. all the best untuk peperiksaan yang bakal mengunjung tiba.

    Semoga hati-hati ini akan terus bersatu di bawah petunjuk jalan kebenaran...

    ReplyDelete
  2. Inshaallah..ya!semoga hati-hati ini sentiasa diikat dengan kalimah laailaaha illallah...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah....
    doakan kami yang bakal menghadapi ujian pada minggu depan...

    ReplyDelete
  4. inshaallah..bittufiqwannajah ceca..:)

    ReplyDelete
  5. owh ukhtiku yg solehah+rajin,doakn akakmu yg tak bape nk fokus ni k..supaya lebih fokus,lebih rajin n amanah study,bittaufiq..

    ReplyDelete
  6. inshaallah..doakan kite jugak...Ain Jalut MUMTAZ tahun ni..inshaallah.

    ReplyDelete